Minor in Suriname

Eén bakra en een bus vol Surinamers

Het is al weer een tijd geleden dat ik een blog heb geschreven maar de laatste 3 weken heb ik veel meegemaakt en gedaan. De komende tijd zullen er dan ook meerdere blogs komen over de dingen die ik allemaal heb meegemaakt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Daar ging ik dan om half 6 in mijn eentje op de fiets richting de markt. Ik had de dag van te voren een kaartje gekocht om met de staatsbus naar Paramaribo te gaan. Op mijn kaartje stond een nummer dus ik dacht netjes op mijn beurt te wachten al snel merkte ik dat dat zo niet in Suriname werkt en ben toen ook maar snel in de bus gestapt.

De bus zat vol, heel vol. Er konden maximaal 25 mensen in de bus, dat was al bijna teveel maar natuurlijk kwamen er nog veel te veel tassen bij . Bij elke drempel maakte de bus zo’n schurend geluid dat ik dacht “als de bus maar niet uit elkaar valt”. Door alle drukte in de bus was ik boven het wiel te komen zitten, dat had als gevolg dat ik 5 uur lang als opgevouwen pretzel in de bus heb gezeten.

Maar waarom heb ik dit allemaal gedaan? Op 7 november kwamen Henk en Machteld naar Suriname om mijn leven hier te zien en vakantie te houden. Als verrassing ben ik ze gaan ophalen. Eerst heb ik in mijn eentje een dagje rondgelopen in Paramaribo en weer voor het eerst in 2 maanden een cappuccino van verse bonen gedronken. Ik wist niet dat dat zo lekker kon zijn!

Henk en Machteld zouden rond 5 uur landen en om half 5 stond ik op het vliegveld. Ik had met de taxichauffeur een plannetje bedacht om ze te verrassen. Hij zou een kaartje vasthouden met hun naar en ik zou aan de andere kant staan.

Toen ik stond te wachten kwam ik erachter dat ze een halfuurtje vertraging hadden, niet zo erg dacht ik. Het was ondertussen 6 uur en ik dacht dat ze onderhand misschien wel zouden kunnen komen. Dat had ik dus verkeerd gedacht.. 2 uur later kwamen mijn ouders pas de aankomst hal binnen! Maar wat was het leuk om ze te verrassen!! Ze dachten dat ik nog in Nieuw Nickerie was en dat ze mij ’s avonds pas zagen.

Na de verrassing zijn we in de taxi gestapt en in de 4 uur tijd dat we naar Nieuw nickerie reden hebben we lekker bijgekletst!

Reacties

Reacties

Angeline

Wat super, Loes dat je dit hebt gedaan!! En wat grappig dat ik dit toch eerder van jou hoor dan van hen. Ik was vandaag bij ze aan de deur maar trof ze niet thuis. Wat zullen ze genoten hebben!!. ...en jij natuurlijk ook blijven genieten van deze bijzondere ervaring...echt stoer en prachtig!! Dikke zoen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!