Minor in Suriname

Al weer 5 weken in Suriname

De tijd gaat zo snel. Ik zit hier nu al bijna 5 weken maar het voelt al wel langer! In mijn vorige blog beschreef ik dat ik eindelijk kon beginnen met mijn opdracht voor mijn minor. Dat had ik dus verkeerd gedacht.. Ik was even vergeten dat iedereen na de vakantie rustig moet kunnen opstarten en niet te veel tegelijkertijd wil doen. Ook is de cultuur hier heel anders. Anders in de zin van dat;

- Afspraken maken gaat anders.

- De cultuur is bepalend hoe mensen reageren.

- Het werk tempo en de mentaliteit anders is (een stuk rustiger dan in Nederland).

- De hiërarchie nog bepalend is.

Afgelopen week zijn we eindelijk tot een onderzoeksonderwerp gekomen. Nu moeten we dit nog concreter gaan maken en dan weer verder met alle opdrachten die we nog moeten maken.

Ook heb ik afgelopen week veel afspraken gehad om met zorgcoördinators te praten en te kijken of er een mogelijkheid was om hier PMT aan te bieden. Er blijkt veel vraag naar te zijn! Na het observeren van een mogelijke cliënt is er besloten dat die wel in aanmerking komt tot PMT. Dus ik heb mijn eerste PMT cliënt. Spannend dus hoe dit gaat lopen!

Voor de rest ziet mijn week eruit dat ik van 8/9 uur tot 1 uur op de WINgroep zit aan school te werken of ik heb afspraken. Daarna de altijd belangrijke siësta! Even eten koken en dan lekker in de hangmat liggen. Rond een uurtje of 3/4 ga ik dan weer bezig met school of lekker gaan zwemmen of tennissen.

Bij de de foto's staan nog een paar foto's van de WINgroep waar ik nu mijn minor doe.

Reacties

Reacties

Angeline

Haha, Los. ..dat tempo!!???? Kunnen we wat van leren hier! ????Probeer er vooral van te genieten en erin mee te gaan..Je verandert er niets aan dus zonde van de energie....en als ik lees wat je allemaal doet, lukt dat je goed en went het al aardig ????en aangezien de tijd zo snel gaat...voor je het weet zit je weer hier in een achterlijk tempo...houd vast die mooie ervaringen!????

Angeline

En 'Los' ..is een leuke toepasselijke autocorrectie...maar ik bedoelde Loes????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!