Minor in Suriname

De eerste twee weken in Suriname

Ik ben nog maar twee weken in Suriname maar het voelt al wel langer. Aan het tijdsverschil ben ik nu gewend en de temperatuur begint ook te wennen. Natuurlijk blijft het af en toe verschrikkelijk warm maar dan kan ik afkoelen in het plaatselijke zwembad of ga ik lekker in de hangmat liggen!

Vorige week zondag is er een nieuwe groep aangekomen van 8 mensen die ook bij de WINgroep gaan stagelopen. We hebben ze een beetje rondgeleid door nieuw Nickerie en de WINgroep laten zien (waar nog bijna niemand was).

Afgelopen dinsdag (22-09) hebben we een tripje van 3 dagen naar Paramaribo gemaakt. Vroeg in de ochtend hebben we een taxi gepakt en 4 uur later stonden we in Paramaribo! Dat was even wennen zeg. Het is veel drukker en viezer dan in Nieuw Nickerie. Het duurde even voordat ik er een beetje aan kon wennen maar daarna werd het wel leukere. Tijdens ons verblijf zijn hebben we in het guesthouse twenty4 geslapen en vanuit daar hebben we verschillende uitstapjes gemaakt.

We wilden een taxi bestellen en we hadden een nummer gekregen vanuit de WINgroep en dachten dat dat gewoon een taxibedrijf was maar die bleek ook te helpen naar de vreemdelingendienst te gaan. We hadden nog geen afspraak kunnen maken voor de vreemdelingendienst, wel een paar keer gemaild maar geen antwoord. Zonder afspraak zijn we naar de vreemdelingendienst gegaan en hebben we alles geregeld dat we ons pas in december weer bij de vreemdelingendienst in Paramaribo hoeven te melden.

Dezelfde dag hebben we na heel wat gehaast ook nog een dolfijnen en kaaimannen kijken tripje gemaakt. Erg leuk om dat mee te hebben gemaakt. We hebben dolfijnen gezien, een plantage bekeken, gegeten en naar kaaimannen gezocht/gekeken/vastgehouden. Nadat we gegeten hadden kwamen er om half 6 ineens heel veel muggen, zoveel muggen dat ik mij twee keer heb ingesmeerd met muggenspul en zelfs mijn regenjack heb aangedaan!

Met regenjack en al zijn we toen in het donker in een klein bootje opzoek gegaan naar kaaimannen. Het vaartochtje was erg gaaf want je voer in het donker door de mangrovebossen. Ik dacht dat het wel even zou duren voordat we een kaaiman zouden zien maar die zagen we snel. Blijkbaar zijn dat de waterkippen van Suriname.

De laatste van ons Paramaribo tripje zijn we naar white beach geweest. Onderweg naar white beach kwamen we op de weg een wilde baby luiaard tegen! Echt heel schattig. Op white beach lekker rustig aangedaan en beetje gezwommen. En s avonds hebben we de taxi weer terug genomen naar nieuw Nickerie.

Afgelopen zaterdag was hier in Nieuw Nickerie een plaatselijk feest genaamd het Parbofeest. Parbo is hier het biermerk van Suriname. We zijn met heel de groep er naar toe geweest en de sfeer geproefd van het feest.

De afgelopen twee weken zijn zoals je leest wel echt vakantieweken geweest. Ik heb er erg van genoten maar heb ook wel zin om nu iets te gaan doen voor mijn minor.

Het ziet er namelijk echt naar uit dat ik vanaf volgende week ga beginnen aan mijn minor. Volgende week afspraken maken en kijken wat we gaan doen en vanaf donderdag beginnen de scholen weer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!